February 29, 2012

Berkongsi hobi membaca


Jom membaca, jom!! Ni la antara koleksi yang buku yang aku ada dan dah selamat aku tinggalkan kat rumah. Jadi, kat sini aku nak la cadangkan beberapa buah buku atau tulisan penulis-penulis yang aku kira bagus untuk sapa-sapa yang ada minat membaca.

  1. VT (Hilal Asyraf) - Sebuah novel remaja yang berkisarkan tentang kumpulan bola tampar di sebuah sekolah. Jalan cerita dan pengajaran yang cuba disampaikan cukup banyak dan sangat-sangat bererti. Dah tiga kali ulang novel ni, tapi aku tak rasa bosan pun sebabnya setiap kali aku baca, aku dapat sesuatu dalam novel tu. Boleh dikatakan sebagai sebuah novel yang memberi motivasi pada aku.
  2. Tombirou + Semangat Hutan + Tombirou Terakhir (Ramlee Awang Mursyid) - Novel karya RAM cukup mendebarkan setiap kali aku baca. Apa yang akan berlaku langsung tak dapat kita nak agak. Aku suka penulisan RAM sebab dia sangat kreatif dan jalan cerita dalam novel dia sentiasa buat aku rasa tak dapat nak berhenti membaca. Tiga buah novel ni semuanya bersambung, tapi aku rasa sungguh bermakna membacanya. Novel ni kisah seorang lelaki yang dikenali sebagai Tombirou( semangat hutan), yang dari kecil dibesarkan di dalam hutan dan tak pernah kenal dunia luar akhirnya kembali berpegang teguh pada agama. Tapi liku-liku yang perlu dihadapi sangat-sangat perit.
  3. aA + bB ( Hlovate) - Ni lagi seorang penulis yang aku kira penulisan dia cukup mantap. Sepanjang aku dok baca tulisan dia, semuanya tak pernah mengecewakan. Dan setiap tajuk novel dia ni sangat unik dan sebab uniklah kita rasa nak tau. Apa yang boleh aku komen tentang aA + aB adalah sangat-sangat best! Nak tau lagi, cuba baca la, sempoi jugak Hlovate ni, kadang-kadang boleh buat kita gelak sorang-sorang, idea yang cukup nakal kadang-kadang.

Dan yang paling istimewa baru aku miliki dengan menggunakan baucer buku ialah buku ni :


Harga buku ni RM 58, kandungannya tulisan bersertakan gambar yang berwarna. Sangat-sangat menarik dan berguna untuk kita lebih mengenali nabi kita.


p/s; nak pinjam? boleh... boleh... ^^


2 comments:

GR said...

nak pinjam buku boleh? ^^
ada jugak koleksi buku, tapi tak banyak lagi. tengah usaha nak kumpul =)

cik kompas said...

boleh...boleh...hahaha...

erm...selamat mengumpul...

sama ar, xbyk jugak,sbb baru ja mula mengumpul buku ^^