March 27, 2012

MIHAS, balik kampung, BFTJ?


Jom sama-sama kita sertai Malaysia International Halal Showcase (MIHAS)..

Tak lama lagi dah nak masuk bulan April, aku pun dok menghitung hari dah nak balik kampung untuk cuti pertengahan semester. Rasanya baru sangat aku mulakan semester 4 ni, tapi rupa-rupanya dah hampir 2 bulan masa berlalu.

Alhamdulillah kali ini aku diberi kesempatan untuk balik, walaupun sangat singkat masa tu, tapi alu bersyukur sangat masih punyai ruang masa dengan keluarga. Sekali sekala tu, dapat la jenguk mak ayah dengan adik beradik yang lain kan. Lepas juga kerinduan yang kat depa semua kan.

Tapi kali ni aku tak terus balik dari Terengganu ke Perlis, sebabnya aku dan sahabat-sahabat satu kelas ada lawatan. Lawatan sambil belajar untuk pelajar semester 4. Disebabkan baru semester ini kami mula mengambil subjek-subjek yang berkaitan dengan makanan, jadi di kesempatan yang ada, kami ambil peluang untuk ke MIHAS. Sebelum ni aku tak tau pun apa itu MIHAS, ni sebab nak pi la baru aku tau. Bagus jugak la dapat sertai showcase ni.

Selain tu, macam biasa la kan, dah nama pun budak-budak food tech, mesti melawat kilang lah kan. Kilang yang akan kami pi ialah Kilang Ramly dan juga Dunkin. wah3... Lepas habis tu aku dah tak sabar-sabar nak balik Perlis. Hahahaha... seronok sangat.

Dan insyaallah, kalau tak ada aral, aku akan bertemu dengan sebahagian daripada BFTJ aku, iaitu sahabat-sahabat AFANSAR sym. Semoga ALLAH permudahkan urusan kami.

Gambar reunion Dis 2010.. dah hampir setahun lebih tak jumpa.. rindu hampa semua..

A- azamin
F- fadhil
A- amir
N- nazirah
S- syafiqah izzati
A- affira
R- raihani

No comments: