January 13, 2010

Kegagalan..



Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh........

Hari ini, pertama kali aku tulis blog yang dah lama aku buat ni....

Boleh dikatakan teruja pun ada jugak la..

Sebelum ni malas nak isi apa-apa...

Hari ni aku dah dapat banyak nasihat dari kawan-kawan aku....

Aku teramat bersyukur sebab masih ada kawan-kawan disisi aku....

Dan mulai sekarang, aku dah tak malu dah jadi budak "REPEAT".........

Bak kata seorang kawan aku, sepatutnya aku berbangga dengan diri aku yang tabah ni...

Tabah lah sangat...(minggu pertama aku repeat, aku gheja menangis ja).....

Ok...Bermula dari hari ini aku kena percaya pada diri aku ni....insyaallah!!

Nasihat buat sahabat-sahabat yang tengah kecewa sebab kena repeat matrikulasi terutamanya,

Anda sepatutnya berbangga dengan diri anda...

Kegagalan inilah permulaan kepada kejayaan anda semua..

Kalau tak percaya, tunggu la dua tiga tahun,

Sebuah kejayaan yang amat manis akan anda rasa sendiri.

Memang!!! Amat pedih GAGAL.

Tapi disebabkan kepedihan itulah, diri kita akan mula bangkit.

BERSYUKURLAH ANDAI DIBERI PELUANG UNTUK GAGAL..

HANYA YANG TERPILIH SAJA DI ANTARA BERJUTA MENDAPAT RAHMAT DARINYA.

Yang penting, yakin dan percaya pada janji ALLAH serta percaya pada diri anda sendiri..

2 comments:

QAYS MAJNUN said...

BERTUAH HANG setiap kejadian ada hikmatnya...fikif2kan

nazirah said...

dh pikiaq dh...hehehe