April 23, 2010

Percutian di Bandar Bersejarah(ملاك)

Hari ahad lepas, aku, kak kin, mak dan baby farish yang masih kat dalam perut pergi
bercuti...Bercuti ka??? Tak jugak la...Mungkin boleh di panggil masa aku
bersama dengan ibu
tercinta(wala wey....)

Sebulan lamanya aku berenggang dengan
mak,lani tiba la masanya untuk aku kembali
menjadi

"Si Manja".(well....)

Hari pertama, aku dah heret mak aku berjalan-jalan,.

Masa tu matahari atas kepala woO...Kesian kat mak aku..

Akhirnya aku berjaya pujuk mak, "Mak,jom naik beca?"

Boleh aja..
mak kan sporting.

Sepanjang jalan, orang pandang semacam aja,macam tak pernah tengok orang naik beca.......mesti depa kata aku tak berperikemanusiaan...erk?

Ataupun depa semua teringin gak,tapi malu...hahaha....

Melaka ni sebuah negeri yang kecik ja,besaq sikit ja dari Perlis, dia terletak kat barat Semenanjung Malaysia,bersempadankan : Negeri Sembilan kt utara, Johor kt tenggara dan Selat Melaka kt barat.

Ni koleksi kapal comey lam Muzium tu


Hari seterusnya kami keluar awal pagi.Kami shopping sikit-sikit ja..Lepas tu kami pi
dekat satu kapal besar....wOw!(gaya orang JaKUN) tengah-tengah bandar terdampar sebuah kapal..Memang
cantik la tempat dia mendarat tu.Kapal itu dikenali sebagai Muzium Samudera.Ada
tiga tingkat,ada penghawa dingin,dan kena buka kasut masa
masuk dalam kapal ataupun muzium tu...
Macam-macam barangan tinggalan sejarah yang ada dalam kapal tu...Yang paling menarik adalah bilik kurungan
la, siap cukup lengkap dengan tahanan sekali...hihihihi...Seronok la dapat jalan-jalan sekitar kota bersejarah ini..Pengalaman
baru...

No comments: