June 29, 2010

Tragedi Gua Kelam



29/06/2010
3hari lagi masa untuk aku habiskan dengan keluarga dan kawan2..
kelmarin aku keluar,makan2 dengan kawan2 aku.best,macam2 cerita yg kami cakap..
memang lama aku dengan depa semua tak jumpa.3tahun dah tinggal sekolah.
kami semua pun dah lain,makin cun2 belaka.hihihihi...

hari ni kami set nak g berkelah kt GUA KELAM,aku jadi tuan rumah.bukan senang member2 aku ni nak datang area Padang BesaQ ni.aku sangatlah gembira.mak aku buat bihun untuk kami semua.pukul 10.30pagi aku dah sampai,mak aku yang hantar.
Gua Kelam sunyi sepi,biasa la hari ni kan hari bekerja..memang tak dak orang kecuali pekerja kat situ..

aku mula kecut dah,depa dah dekat,mak aku pon balik.tiba2 aku dengaq deruman moto kuasa besaq.aku lagi ar takut.macam2 perkara bermain kat fikiran aku.bila member2 aku sampai hati aku pun rasa lega sangat...hehehe....suka sangat bila depa mai..benda pertama kami buat,kami makan dulu..makan kenyang2..

aku tengok air,aku dh jd xsabaq sangat..last2,aku orang pertama masuk lam aiq..sejuk gila ar...tapi memang best sangat..tambah2 orang tak dak plak..lagi la aku suka..aku main aiq sampai semua kawan aku jadi teringin gak...tak leh jadi,che t dengan atik pon join aku.hehehehehe...

kami main aiq dan macam2 lagi la.che t sibuk tangkap ikan.hahaha..memang aku suka sangat..kenangan manis dengan member2 aku la..last2 sekali sue yang tak bawak baju pon turun gak lam aiq..abis xtahan tengok kami main aiq la..hahahahaha...memang dia basah teruk la..kesian kt dia..

dah puas main aiq,kami pon berhenti..mulut semua dh dekat2 biru dh..pastu kami pon round gua kelam...tangkap gambaq apa semua..posing xingat dunia dh..macam2 gaya ada...hahaha....best ar...sampai lenguh dok kira senyum ja...wakakakaka..

bermulalah tragedi GUA KELAM,tepat kol3 kami pon bertolak balik.depa semua nak pi rumah aku,tengok baby farish..aku naik moto ngan atik..sue ngan che t,ima ngan tut!kami pun mulakan perjalanan...bawak moto dengan hati2,helmet pon pakai..kona sana...kona sini..

tiba2,moto kami terjatuh kat bahu jalan..aku ngan atik diam ja,atik cuba nak naik balik ke jalan raya,lepas tu aku cuma ingat aku tengah bergolek2 atas jalan raya..ya ALLAH...kami jatuh moto..tadi moto tak dapat naik kat jalan tu sebab tinggi sangat..aku dpt rasakan kaki aku sakit sangat..aku bangun selamatkan atik,moto ada atas dia..aku angkat moto 2..

depa yang lain terus berhenti moto dan kutip semua barang yang jatuh.bila atik buka helmet,darah mengalir..MASYAALLAH,kaca mata atik pecah..aku dapat rasa kaki aku sakit sangat,tapi aku tahan..depa tanya nak pi klinik dak.atik jawab tak nak,aku pon xmau gak..tengah kecut gila kot..yang aku lak,luka aku tu kena rantai moto yang tengah jalan..patut la minyak tak mau keluaq..darah tak berapa mengalir sebab minyak tu halang..

che t bawak atik,aku naik dengan sue.kami teruskan perjalanan untuk menghantar aku.aku langsung tak tunjuk dan tak tengok luka aku..biar la.cuma ima nampak ibu jari aku berdarah,tu aja.sampai di rumah aku,kami takut2 nak masuk.aku leh cover luka aku sebab seluar panjang dapat tutup kaki aku.

mak aku panggil depa masuk,mak aku tanya awatnya yang segan nak masuk ni...last2 aku gtau kami excident..mak aku terkejut..mak aku terus amik kunci keta and ajak kami pi klinik..ima ikut sekali dan yang lain tunggu kat rumah aku..kat atas kereta mak aku mulalah sesi ceramahnya..

sampai di klinik,doktor panggil aku..aku masuk,tunjuk dia luka aku tu..luka aku panjangnya jarak antara ibu jari ngan jari telunjuk..panjang..tapi syukur sangat,tak dalam..doc nk cuci guna spirit..sakit hanya ALLAH yang tahu...amat pedih,aku ketap gigi sebab terlampau sakit..lepas doc cuci aku dengan atik kena inject,precaution kot2 kena kancing gigi..

atik plak kaca dari cermin mata dia tikam kat kening dia..ada dua tempat yang dalam.tapi kt muka doc tak jahit tapi boh gam..pastu kat lutut terpaksa la gunting seluar jeans yang dia pakai..isi kat lutut dia kena buang kit...tu ja,aku yang tak ok kit sebab kaki..aku nak mendaftar seminggu lagi ni!macam mana??

No comments: