September 15, 2010

seteLah menYepi...

Setelah 2 bulan aku dok TERENGGANU, akhirnya aku jejakkan kaki balik Perlis jugak...perasaan nih xpyah tanya ar...melonjak2 keriangan..ditambah pulak balik masa dah dekat nak raya...meh nk story bg detail g na!!

1hb, SIANG shopping barangan nk bawak balik..lenguh kaki wey aku berjalan dari terminal bas sampai masjid putih pastu pi pasar payang....uihhhhhhhhhhh.......barang pon penuh tangan...wakakaka...first tyme nk balik beraya,macam2 buah tangan yang aku teringin nak beli. MALAM langsung xleh bergerak,penat sangat....tp tangan still jalan kemas2 baju....hoooraaayyy,esk balik!

2hb, 4.00pg - sahur,ati kecik ni dok melompat..sebab apa tak tau!!!hahahaha....sebab hari yg ditunggu2 telah tiba....countdown jam lak na.....heheheeeee

5.00pg - 5.00ptg - langsung xtido lepas sahur wey!sebab apa?nak tau?tunggu lagi...mesti la sebab terlalu teruja nk balik....adoiiii,,,,,excitednya....nk tau awat aku xtidoq?sebab mlm nanti aku nk tidoq puah2 ataih bas...sebab aku gerun kit nek bas

6.00ptg - beli makanan berbuka(tempe kegemaran)

7.00mlm - bereskan hal PTPTN,berulang alik ke bilik diyana....terjumpa seekor kucing yang amat manja...sangat manja....


7.15mlm - berbuka(langsung tak rasa makan dah,hati ni ingat nak balik ja)

8.00mlm - lipat baju(konon2nya nk cooldown kan hati yang tgh terlalu excited ni la,tp
still xleh,ati ni berdegup kencang sangat2...macam ni la rasanya anak perantauan yg nk balik kg ek)

8.39mlm - dengan sebuah beg roda serdehana ngn satu beg galas,aku ngn member2 aku barlari2 anak(kalu boleh tyme 2 aku nk lompat2 sambil nyanyi lagu-balik kampung)

9.00mlm - mana bas nih!!!!bas no 4,xsampai g nih...satgi aku teyak jugak kat cni...."che nad!!bas kita dah sampai!!"secara automatik tindakkan tanpa sedar berlaku,aku terus berlari ke bas 2...patut la org nengok aku semacam aja...wakakakaka.....


9.20mlm - alamak!!nk terkucil lak!!!!aku berlari sepantas kilat ke bangunan yg aku rasa amat jauh!!!masuk2 lam bilik aiq 2,ALAMAK!!!!!!!!!!!!!!!!xdak aiq lak!!gena nih??ada sorang budak g sakit perut..so,kami nekad ambik keputusan ni!bkn kt pasu bunga na!kt TOILET LELAKI....wakakakaa..first time lam hidup aku masuk toilet lelaki...kes nak balik punya pasal ar..seb bek ada aiq...sorang member aku jaga line...hahaha...xsenonoh aku rasa...tp nk wat gena...no komen....hahahahahaaahhahahaahaha,,,last2 kami tinggai dak pempuan lagi sorg yg sakit perut 2..mungkin bas dia lambat g kot.tp risau lak kalu2 dak laki pi toilet 2,,,tp,kami takut tertinggal bas...so,kami pon terus pecut.hahahaa...sian dia...


9.33mlm - bas bergerak..yes!!!!!!!!!pak cik nih buka cita LU PIKIR LA SENDIRI..aku nk tgk la..bosan lak..agpon xngantok ag nih,,,lawak2...aku gelak gak ar...tp tyme selekoh tajam gelak aku xdengaq..tau napa?sebab aku rasa kecut perut tim
e bas selekoh....

10.00mlm - bas masih kat K.Terengganu
lagi...tapi aku dah mula loya...oh,tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!aku target nk mabuk kt Gerik nuh...tp apakan daya.takdir...start dri situ la aku mabuk(*_*).....................................................................cita kemana,apa kemana...nk mesej pon aku xleh...last2 aku amik sweater aku tudung dr hujung kepala ke lutut n aku pejam mata...wat malu ja mabuk bas dr KT...huhuhuhuhuhuhuuhuuuuu

12.00mlm - sampai perhentian pertama,KELANTAN...nk gi toilet sat,,,mak aiiii...panjangnya beratur....ptt la,semua dak2 UNISZA ngn UMT yang perjalanan ke utara...jejak kasih la sebentar,,,sesi peluk2...aku jumpa member matrik dulu...wakakaka...penat tggu baru sampai giliran....wakakaakakaa...

12.30mlm - masuk2 Gerik aku mabuk tahap DASYATTTTTTTTTTTTTTTTTT.............kawan sebelah jd mangsa,thanx Amal.aku gayat.bila bas selekoh aku rasa macam nak terbalik ja bas 2.
. 4jam perjalanan kt Gerik,seminit pon aku xterlena..

4.30pg - sahur,aku makan nasi goreng ikan masin,sodap!(berselera la plak makan!)

5.00pg - lepas naik bas aku langsung xsedarkan diri.bayangkan 4jam dalam keadaan detik2 cemas.aku terjaga masa bas dah sampai Shahab Perdana.hujan,sejuk ja.hujan rahmat..dalam hati aku terdetik,tak sabar nk sampai PERLIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7.00pg - dek kerana sek2 pok cik bas dop au jalan,kami sampai lambat..subuh gajah ler aku..adoi!!

7.15pg - aku dah nampak mak dari jauh...sebaknya rasa!!!(!_!) aku terus lari2 anak..aku peluk mak kuat2,aku cium pipi mak....aku salam tangan mak..aku dapat rasa erat mak peluk aku..mak pun rasa apa yg aku rasa(KERINDUAN)..

p/s: setiap mahasiswa/i yang merantau jauh dari kampung halaman akan melalui detik2 manis ni walaupun sekali dalam hidup...