May 16, 2011

21 tahun menjadi pengembara....

Ni adik yg pilih..siap upin ipin lagi...hat ni sambut awl...sbb kena balik Terengganu..
sweet 20...tahun yang penuh dengan kenangan manis...
huhuhu...ni lambat sebab blajaq kt N9.tp keknya special..
Mak tersilap,ingat aku da 19,hehehehe...sbb 2 no8 2 agak comot...
Ermmm.....form5,mak bg kalkulator..soh aku pandai kira2...
Hari lahir yang jatuh pada hari raya haji....
Masa ni aku kt sekolah...mak beli n bawak...sayang mak....

Sebenarnya aku tak kesah pon kek tu sedap ke tak, besar ke kecik tapi aku bersyukur sebabnya, semua ni tanda ingatan insan kesayangan aku..Alhamdulillah...aku sambut hari lahir bukan nyanyi2 atau wat party pn...just makan kek sama-sama dengan keluarga aku...tanda ingatan mereka untuk aku pada hari istimewa aku....


Alhamdulillah, sudah 21 tahun sistem tubuh badan aku melakukan kerja mengikut segala kitarannya…
Tapi….adakah selama 21 tahun ni aku habiskan masa aku dengan melakukan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya...Astagfirullahalazim....
Baru aku sedar, dengan bertambahnya umur aku,bertambah la jugak dosa aku(age is propotional to sin)
ALLAH tak janjikan kita kesenangan selain kita berusaha sendiri,tapi ALLAH telah janjikan akan ada bersama kita setiap masa...SETIAP MASA...even tgh baca blog,tulis blog...semua...
Apa tujuan utama aku hidup, untuk apa?
Jawapannya hanya satu.....
MENCARI REDHA ALLAH...
Tanpa redha ALLAH segalanya langsung tak bermakna!!!!!!!!
"Ya ALLAH,redhailah setiap langkah aku berjalan untuk mencari agamaMu"
ALHAMDULILLAH...........................


cheese kek sedap 22tahun
Indulgence sr 23tahun
24 tahun tak de kek hari lahir, sibuk final exam ijazah, tapi ada kek bertunang, hihihihi🧕

25 tahun pon tak de sambut sebab baru lepas majlis, kek kahwin👰🤵

26 tahun, tengah sarat mengandung🤰
27 tahun🎂, dapat 2biji team sukiya lagi 1🎂

28 tahun sambut dengan suami dan dan anak👨‍👩‍👧, jugak dapat lagi 1 🎂 dari kawan kerja sukiya
29 tahun♥️😽 , tahun ni dapat 3biji kek, 1🎂 dari team sukiya mp dan lagi 1🎂 kakak sulung hantar suprise delivery



No comments: