November 9, 2011

Nazirah = Makanan

hurmm.... Tengah otak ni ligat memikirkan bertapa beratnya nak habiskan cuti kali ni, tiba-tiba suatu bayangan mucul difikiran. Sesuatu yang lembut, berwarna keputihan, rasanya lemak, yang... aduh..... stop.... stop...... Jangan membayangkan lagi!!!!!!!!!! Nanti aku tak dapat tiduq malam pulak. Sebenarnya, aku nak sedapkan hati untuk tak rasa berat hati nak tinggalkan kampung halaman Jumaat ni. Jadi, otak aku yang licik mula la memancing diri aku ini dengan makanan kegemaran aku, LAKSAM.............. Yeppppp..... Aku jatuh cinta pandang pertama dengan laksam ketika aku berada disana, dan sepanjang aku dok merasa laksam, laksam yang kat Kuala Terengganu palinggggggggggggggggggggggg best!!!! Aku tak tipu.. Terutamanya laksam kat depan pintu belakang UMT.. Serius aku cakap, aku kalau lalu pi pantai belakang UMT, mesti kena pi gerai mak cik tu dulu. Tapi, dah lama dah tak pi. Semenjak negeri pantai timur dilanda musim hujan (T_T). Rindunya nak makan laksam mak cik tu. Kat UniSZA tak dak pulak yang menjual laksam. Kalau nak makan pun kena keluaq pi pasar malam la.


Ok ni gambar yang sebijik macam laksam kat gerai mak cik depan UMT tu.. Kuah dia bila makan, dapat rasa isi ikan..walaaaaaaaaaaaaaaaaaa............sedapppppp....




Hari ni dah hari rabu, nak masuk khamis, jadi dah tinggal satu hari untuk aku balik. Jadi, aku kenalah clearkan check list aku. CHECK LIST? Nak tau check list mende yang aku buat sebelum balik bercuti hari tu? Hahahahahahaha.... Tak lain tak bukan, check list makanan yang perlu aku makan semasa cuti semester aku kat rumah. Antara makanan yang masuk dalam senarai aku ;
  • Spegati kaw kakak sulung aku buat.
  • Pizza free yang kakak aku belanja.
  • Ulam kacang botol (pengaruh dari housemate aku untuk awet muda).
  • Cheese cake, kalau blueberry cheese cake lagi la bagus.
  • Kerabu mangga/kerabu lempuin/kerabu apa-apa ja lah.
  • Popia nestum edisi aku buat sendiri.
  • Nasi impit plus kuah kacang edisi mak aku buat.
  • Apom balik special Nat Balai Baru.
  • Murtabak kegemaran aku.
  • Coleslaw edisi aku buat sendiri.
  • Blueberry cheese tart (yang ni tak kesampaian, jem blueberry tak jumpa)
  • Laksa lemak edisi mak aku buat.
  • Rendang ayam edisi aku plus mak aku buat.
Itu saja kot. Alhamdulillah, dah hampir semua aku tick, kecuali lima yang terakhir. Murtabak, Insyaallah, esok Pak Long belikan, Coleslaw plak mungkin lusa baru aku dapat buat, bahan dah siap beli, tapi esok tak boleh buat, aku nak keluar, dan disebabkan aku keluar esok, jadi Insyaallah aku mungkin dapat beli blueberry cheese tart. hehehee.. Dua yang terakhir tu memang dah tak sempat, sebabnya, rendang ayam tu sepatutnya aku dengan mak aku buat masa Raya Haji. Tapi, disebabkan sibuk dengan daging, kami terlupa pasal ayam. Adoiiii, kempunan la aku untuk dua bulan yang akan datang. Laksa lemak pulak, mak aku tak sempat buat, tapi alhamdulillah, hari pertama aku balik hari tu, mak aku dah buat laksa biasa... Yummy, sedap.

Rasa pelik jugak aku kali ni, macam buat senarai untuk makan makanan ni buat kali yang terakhir ja. hahahahahahahaha....Tak da la... Aku memang kuat makan. Kan nama aku memang sinonim dengan makanan.. hahahaha....

Rasanya tak terlambat lagi kot untuk aku ucapkan, "Selamat Hari Raya Aidiladha semua"


p/s: sekarang aku teramat-amat suka nombor 11:11, sapa tahu apa maksudnya? hee~


No comments: