February 5, 2012

Berubah itu sakit


Ya! Amat sakit dan pedih.
Ditambah pula bila persekitaran menganggap kita sebagai "seorang ini" selepas berubah,
Sedangkan kita masih "seorang itu"..
Fahamilah "seorang itu" yang cuba menjadi "seorang ini"
Bukan mudah dia hendak menjadi "seorang ini"
Kerana kenangan menjadi "seorang itu" akan sentiasa bersamanya.


Ya ALLAH, tabahkan hati ini ...
Perubahan ini bukan bermaksud aku orang lain,
kerana aku masih tetap yang dulu,
cuma aku kini tidak lagi ada di sana.
Aku sekarang berada di sini.
Dan janganlah kau ungkit kisah-kisah aku yang dulu,
kerana sesetangah kenangan itu amat memeritkan hati aku untuk aku ingati.
Kuatkan hati ini untuk terus melangkah, YA ALLAH..

2 comments:

Ohh Sama La den said...

hmm macam teroris al qaeda je.. pengikut setia Osama bin Laden ke ni?

cik kompas said...

hahaha...pandai2 ja..

tentang sesorang yang cuba berubah ke arah yang positif.