May 6, 2010

AKU TETAP AKU...



Aku tetap aku yang dulu,
Masih tetap berdiri sebagai manusia yang sama,
Tak pernah berubah walau sekalipun nama,
Bahkan masih serupa walaupun berabad lama..

Aku tetap aku yang dulu,
Biarpun maut datang bertandang,
Walau cabaran datang mengundang,
Namun masih boleh tertawa dengan riang..

Aku tetap aku yang dulu,
Walaupun 20 tahun masa berputar,
Diriku masih boleh berdiri tegar,
Menempuh cabaran tanpa ada rasa gentar..

Aku tetap aku yang dulu,
Walau dipukul kuat oleh ombak yang kencang,
Juga matahari yang panas membahang,
Tetapi tetap bersemangat untuk berjuang..

Aku tetap aku yang dulu,
Tetap berdiam diri walau dihina,
Menyimpan sedih dihati yang merana,
Hanya mampu menangis ketika yang lain terlena..

Aku tetap aku yang dulu,
Biarpun merantau jauh beribu batu,
Walaupun bertahun masa berlalu,
Namun aku tetap aku yang dulu..

insan sedih,9.00mlm 05/05/2010
cik kOmpas...

3 comments:

Ahmad Azamin said...

aku tetap aku yang dulu
namun sekaranglah masanya
untuk aku berubah
aku tetap aku yang dulu
yang tinggal hanyalah nama
wajahku tetapkan berubah
walau benteng besi berlapis sejuta
aku bina
aku tetapkan berubah
aku tetap aku yang dulu
jangan kau lihat aku sebelah mata
aku tetap aku yang dulu
tak kesah la ape orang nak kate
aku akan berubah
makin matang
makin cantik
makin hensom
makin cerdik
makin ape-ape jeee
aku tetap aku yang dulu.....
insan bermotivasi

Ahmad Azamin said...

jangan sedih2

cik kompas said...

hee....tah ar,kebelakangan ni tyme aku bersedih kot...